Saturday, November 13, 2010

Open Context | විවෘත අදහස්

Context යන්නට දිය හැකි හොඳම සිංහල තේරුම "අදහස්" යන්න නෙවෙයි. ඒත්, "සන්දර්භය" හෝ "අන්වය" වැනි වදනකට වඩා සරලව, සුගමව භාවිත කල හැකි නිසයි "අදහස්" යන්න ඒ සඳහා යොදා ගත්තේ.

පලමුවෙන්ම මෙම බ්ලොග් එක ගැන කියනවනම්, මෙයට විශේෂ මාතෘකාවක් හෝ විෂය සීමාවක් නැහැ. සාමන්‍ය මිනිහෙක් ලෙසට මට හිතෙන ඕනෑම දෙයක් ඉදිරි පෝස්ට් එකක මාතෘකාව වෙන්න පුලුවන්. එතෙන්දි මාතෘකාව දේශපාලනික එකක්ද, නැත්නම් වෙනත් සමාජයීය ප්‍රශ්නයකට අදාලයිද කියන එක වැදගත් නැහැ. එකම දෙය, මම බ්ලොග්කරුවෙක් හැටියට කියන දෙය ඔබට ග්‍රහණය වෙනවද කියන එක විතරයි. ඔබට මම කියනදේ ගැන වෙනස් අදහසක් තිබෙන්න පුලුවන්. සමහරවිට ඔබ නිවැරදි වෙන්නටත් මම වැරදි වෙන්නටත් පුලුවන්. එතෙන්දි කරුණාකරල වැරදි පෙන්වලා දෙන්න. ඒක මම ගොඩක් අගය කරලා සලකනවා.

අන්වර්ථ නාමයක් භාවිත කරමින් අනන්‍යතාවය වසන් කරගෙන සිටීම ගැනත් යමක් කියන්න තිබෙනවා. ඒකට එක හේතුවක් තමයි මගේ පෞද්ගලික කාරණා සමඟ මෙම බ්ලොග් අඩවියේ ඇති කාරණා හෝ අදහස් පටලවා ගැනීම වැලැක්වීම. ඒ ගැන විස්තර කලොත්, මා පෞද්ගලිකව දන්න අයෙක් හෝ මගේ මිතුරෙක් මෙම බ්ලොග් අඩවිය බලද්දි ඔවුන් මා ගැන ඔවුන් තුල තිබෙනා ප්‍රතිරූපය (යහපත් හෝ අයහපත්) ඔලුවේ තියාගෙන බැලුවොත් ඒක එතරම් හොඳ දෙයක් හෝ පලදායක දෙයක් නෙවෙයි. එහෙම කියන්න හේතු වුනේ, මා කැමති ඔබ මා මගේ ලිපි (post) අනුව හඳුනාගනු ලබනු දැකීමට වන නිසයි. 

වසන්ව සිටීමට තවත් හේතුවක් තිබෙනවා. එකතරා ආකරයකින් අන්වර්ථ නාමයක් භාවිතා කිරිම බ්ලොග්කරණයේදි නිදහසක් කියල හඳුන්වන්න පුලුවන්. මොකද එතෙන්දි සාමන්‍යයෙන් අපිට විවෘතව කතාබහ කල නොහැකි දේවල් පවා සාකච්ඡාවට ගැනීමේ හැකියාව ලැබෙනවා. තාක්ෂණික අතින් කොතරම් දියුණු වුවත් තවමත් අපේ සමාජයේ 'තහනම්' හෝ ප්‍රසිදිධියේ කතා නොකල යුතුයැයි සැලකෙන මාතෘකා තිබීම එයට හේතුව ලෙස දක්වන්න පුලුවන්. මෙතෙන්දි අදහස් කරන්නේ අන්වර්ථව හිඳිමින් 'අමු කුණුහරුප' කියන්නට යනවා යැයි වරදවා වටහා ගන්නට එපා. එහෙත් කිසියම් විවාදාත්මක මාතෘකාවක්/මාතෘකාවන් ගැන ලිවීමෙන් පසු "අර බ්ලොග් එක ලිව්වේ අරූ.." සහ "අපෝ, මිනිහා එහෙම එකෙක්ද ?" යනුවෙන් අසන්නට ලැබීමෙන් වෙන හිරිහැර නවත්වා ගැනීමට අන්වර්ථ නාමයක් භාවිතා කිරීම වැදගත් වෙනවා. කෙනෙක් ඇඟිල්ල දිගු කරලා යමක් පෙන්වද්දි, ඒ පෙන්වන දෙය දිහා නොව ඇඟිල්ල අයත් පුද්ගලයා දිහා බලන්නට පුරුදු වී සිටින සමාජයක එය නොවැලැක්විය හැකි දෙයක්.

ඉදිරියේදී පාඨක ප්‍රතිචාර කොහොම වේද කියන්න දන්නේ නැහැ. නමුත් ප්‍රශංසා වගේම විවේචන, අදහස් උදහස් සියල්ලම සතුටින් භාරගන්නවා. බ්ලොග් කරණයට පිවිසීමෙන් ඉටු කරගන්න කියලා ලොකු බලාපොරොත්තු නැහැ. ඔබට යමක් දෙන්නට පුලුවන් කම ලැබුනොත් එය හොඳටම ප්‍රමාණවත්. මගේ බ්ලොග්කරණය ගැන ඔබේ අදහස්, යෝජනා වගේම චෝදනා තියෙනවනම්, මගේ ඊමේල් ලිපිනය ඒ සඳහා භාවිතා කරන්න. firebug9999@gmail.com

4 comments:

  1. දිගු ගමනකට සුබපැතුම්......‍෴

    ReplyDelete
  2. ස්තුතියි මිත්‍රයා, දිරිමත් කිරීම වෙනුවෙන්.

    ReplyDelete
  3. I think... You can do it...
    සුබපැතුම්..

    ReplyDelete
  4. බොහොම ස්තුතියි...

    ReplyDelete